Witaj na stronach pomocy http://www.i-host.pl



Panel zarządzania serwerem

W panelu zarządzania serwerem możesz zakładać konta pocztowe, aliasy, domeny, bazy danych, konta catchall - jest to miejsce gdzie zarządzasz wszystkimi danymi które utrzymujesz na naszych serwerach.

Poniżej znajdziesz listę tematów pomocy związanych z panelem zarządzania serwerem.

Panelu zarządzania serwerem znajduje się pod adresem https://admin.i-host.pl. Jeżeli nie pamiętasz tego adresu możesz sprawdzić jaki jest adres Twojego panelu serwera w edycji swojego serwera w panelu klienta

Po zalogowaniu się do serwera jako pierwszą zobaczysz stronę z podsumowaniem Twojego serwera. Znajdziesz tu informacje o jego parametrach, a także informacje o zużyciu jego zasobów i wykorzystanych limitach.

Jeżeli po zalogowaniu się do Panelu zarządzania serwerem widzisz jedno z przykładowych powiadomień (poniżej) o przekroczeniu limitu pojemności któregokolwiek z parametrów serwera powinieneś:
- zwiększyć przydzielone na serwerze limity dla danej usługi
- zwiększyć parametry serwera przez zamówienie dodatkowych usług/opcji serwera
- usunąć niepotrzebne dane
- skontaktować się z BOK i-host.pl

Po kliknięciu na Domeny znajdziesz listę domen które posiadasz na tym serwerze. Możesz też tu dodać nową domenę, dodać domenę dodatkową i zarządzać domenami. Pełną pomoc dotyczącą dotyczącą obsługi domen znajdziesz w części domeny i dns.

Domena dodatkowa działa jak alias dla domeny do której jest dodana. Przykładowo, jeżeli masz domenę mojsklep.pl, oraz domenę mojsklep.com.pl możesz tą drugą dodać jako domenę dodatkową do pierwszej. Dzięki temu po wejściu na którąkolwiek z nich odwiedzający zobaczy tą samą zawartość.

W domenie dodatkowej działają też konta pocztowe, aliasy i listy mailingowe. Jeżeli więc masz konto pocztowe w domenie mojsklep.pl, np biuro@mojsklep.pl i ktoś wyśle maila na biuro@mojsklep.com.pl - mail zostanie dostarczony na pierwsze konto.

Więcej na temat domen dodatkowych znajdziesz w części domeny i dns.

Jeżeli nie wiesz jak to zrobić „ręcznie” możesz jednym kliknięciem zainstalować popularne oprogramowanie. Aby uruchomić autoinstalator wejdź w zakładkę Domeny, a następnie instalacja oprogramowania

W chwili obecnej masz do dyspozycji następujące rozwiązania:

  • Wordpress - czyli najpopularniejszy CMS do obsługi blogów i stron internetowych. Nie musisz znać HTML czy innego języka by tworzyć strony web. Wprowadzaj treści w prosty i przystępny sposób w graficznym menu zarządzania. Więcej na temat Wordpress znajdziesz na stronie wordpress.org
  • Instalacja: Kliknij w ikonę Wordpress, wybierz domenę gdzie ma być zainstalowany i proces instalacji rozpocznie się automatycznie. W drugim etapie wystarczy, że podasz nazwę swojej nowej strony, login i hasło. Już, to wszystko :-)

Tutaj możesz możesz: dodawać, edytować konta pocztowe, tworzyć listy mailingowe, konta catchall, filtry antyspaowe . Więcej na temat poczty elektronicznej znajdziesz w części poczta elektroniczna

Dzięki aliasom możesz tworzyć wiele tożsamości pocztowych, lub po prostu zamaskować swój prawdziwy adres email. Na przykład rejestrując się na niezaufanym forum możesz stworzyć alias pocztowy - wszystko, co zostanie wysłane na ten adres zostanie przekazane na Twój prawdziwy email, a nadawca maila go nie pozna. Więcej o aliasach przeczytasz w części aliasy pocztowe

Lista mailingowa bardzo ułatwia wysyłanie jednej wiadomości email do wielu odbiorców. Przykładowo można stworzyć listę praca i dodać do niej wszystkich współpracowników. Mail wysłany na jeden adres praca zostanie rozesłany do wszystkich współpracowników.

Dzięki listom mailingowym można także stworzyć alias dla konta, które nie istnieje na serwerze - po prostu dodajemy jako odbiorców listy adresy z poza serwera.

Więcej o listach mailingowych można znaleźć w części listy mailingowe

Mając skonfigurowane konto catchall masz pewność, że nawet jeżeli nadawca wiadomości pomyli się wpisując Twój adres wiadomość do Ciebie dotrze. Konto to przechwytuje wszystkie wiadomości, które zostały wysłane na konta które nie są skonfigurowane i przesyła je na wskazane konto mailowe. Więcej o koncie catchall znajdziesz w części konto catchall

Dzięki filtrom antyspamowym możesz zablokować pocztę, która z jakiś powodów przechodzi przez automatyczne filtry antyspamowe. Możesz też dodać nadawcę którego maile np z powodu błędnej konstrukcji, czy wysyłania maili z serwera o niskiej reputacji trafiają do spamu. Więcej o definiowaniu i obsłudze list antyspamowych znajdziesz w części filtry antyspamowe

Stwórz dynamiczną stronę lub uruchom popularną aplikację do blogowania z pomocą baz danych. Informacje o tworzeniu, konfiguracji i zarządzaniu bazami danych znajdziesz w części bazy danych

Mając na swoim serwerze kilka domen możesz powierzyć wykonanie stron internetowych zewnętrznej firmie lub osobie. Aby ograniczyć dostęp tylko do jednej domeny którą udostępniasz możesz utworzyć dodatkowe konto ftp i zdefiniować katalog, poza który osoba z niego korzystająca nie wyjdzie i zobaczy tylko to co jest w tej lokalizacji.

Wykorzystując dodatkowe konto ftp możesz tez stworzyć na swoim serwerze miejsce, gdzie umieścisz zdjęcia lub pliki które chcesz udostępnić przyjaciołom lub współpracownikom. Będą oni mieli dostęp tylko do tych danych i nie będą widzieli niczego innego.

Więcej o konfiguracji ftp znajdziesz w części konfiguracja ftp

Aby zmienić hasło do serwera ftp należy zalogować się do panelu zarządzania serwerem. Następnie klikamy w menu na Konfiguracja a następnie na Zmiana hasła do ftp. Po wpisaniu hasła i jego powtórzenia i zapisaniu zmian hasło jest od razu zmienione.

Aby zmienić hasło do panelu zarządzania serwerem należy kliknąć na Konfiguracja w głównym menu panelu, a następnie na Zmiana hasła do panelu. Po wpisaniu hasła i jego powtórzenia i zapisaniu zmian hasło jest od razu zmienione.


Hasło do panelu zarządzania serwerem można też zmienić w panelu klienta. Informacja jak to zrobić znajduje się w części panel klienta

Bazy danych są przez nas trzymane na dedykowanych szybkich serwerach. Dlatego też przed założeniem bazy danych należy wydzielić część miejsca z serwera i przenieść go na serwer baz danych. Aby to zrobić należy kliknąć na Bazy danych a następnie na Limity dyskowe baz danych. Zobaczysz poniższe informacje



Po wpisaniu ilości miejsca jakie przeznaczmy na bazy danych i zapisaniu zmiany są od razu widoczne. Określona przez nas ilość miejsca jest odejmowana z serwera i alokowana na serwerze baz danych.

Php w wersji 5.4 przestało być rozwijane z końcem roku 2015. Oznacza to, że nie będzie już aktualizowane nawet, jeżeli pojawią się w nim jakieś błędy. Dlatego bardzo zalecana jest zmiana na obecną wersję stabilną czyli 5.6.

Aby zmienić wersję php należy zalogować się do panelu zarządzania serwerem, następnie kliknąć na Konfiguracja a potem na wersja php na serwerze. W oknie zaznaczamy wersję php 5.6 i klikamy zapisz.

Może się okazać, że Twoja strona została napisana dla starszej wersji php i nie działa ona na wersji 5.6. Jeżeli tak się stanie możesz bezpiecznie wrócić do wersji 5.4. Pamiętaj jednak, że Twoja strona będzie wymagać aktualizacji - stare php przestanie w końcu być wspierane.