Action disabled: source

Webmail

Dzięki wygodnemu panelowi webmail w każdym miejscu na świecie możesz mieć dostęp do swojej poczty elektronicznej. Po utworzeniu konta pocztowego na stronie z informacjami o konfiguracji zobaczysz jego adres, https://poczta.i-host.pl

Abyś mógł się zalogować przez panel webmail, adres poczta.twojadomena musi wskazywać na Twój serwer. Jeżeli nie jesteś pewien czy tak jest - skontaktuj się z nami

Po zalogowaniu się zobaczysz czytelny interfejs. Po lewej stronie znajduje się lista folderów na Twoim koncie pocztowym. Większą część zajmuje widok maili w danym folderze. Domyślnym folderem jest skrzynka odbiorcza, gdzie trafiają wszystkie nowe wiadomości. Po dwukrotnym kliknięciu na maila otwiera się jego zawartość.

Jeśli widzisz błąd połączenia z serwerem przy próbie zalogowania się na swoją skrzynkę przez webmail upewnij się, że:

  • adres poczta.twojadomena w konfiguracji DNS wskazuje na adres IP twojego serwera
  • zmiana delegacji DNS dla twojej domeny już się ukończyła

Jeżeli nie jesteś pewien czy tak jest - skontaktuj się z nami

Hasło do swojej skrzynki e-mail możesz zmienić za pośrednictwem webmaila w zakładce Ustawienia → Hasło

W zakładce Ustawienia → Foldery można zarządzać wszystkimi folderami widocznymi w skrzynce odbiorczej.

Aby dodać nowy folder należy kliknąć [+] pod listą folderów, a następnie wprowadzić nazwę. Foldery można zagnieżdżać - jeśli tworzony folder ma zostać umieszczony wewnątrz innego już istniejącego folderu, to należy wybrać z listy folder nadrzędny.

Aby usunąć folder zaznacz go na liście, a następnie kliknij koło zębate znajdujące się pod listą folderów i wybierz opcję Usuń.

Jeśli na liście folderów w skrzynce odbiorczej nie chcesz widzieć jakiegoś folderu wystarczy, że w ustawieniach folderów odznaczysz checkbox znajdujący się z prawej strony danego folderu.

Aby przenieść wiadomość do innego folderu wystarczy, że na liście wiadomości złapiesz kursorem odpowiednią wiadomość, przeciągniesz ją na docelowy folder na liście folderów z lewej strony i puścisz klawisz myszy.

W zakładce Ustawienia → Preferencje → Foldery specjalne można zdefiniować w jakich folderach powinny się zapisywać kopie robocze, wysłane, spam i usunięte.

Zaznaczenie opcji Pokaż prawdziwe nazwy dla folderów specjalnych sprawi, że na liście folderów w skrzynce odbiorczej będą widoczne faktyczne nazwy wybranych folderów (czyli np. sent, inbox itd.) zamiast domyślnych.

Wybór folderów specjalnych nie wpływa na sposób zapisywania wiadomości w klientach desktopowych. Jeśli chcesz zmienić folder dla wiadomości wysłanych, kosza itp. w programie typu Outlook, Thunderbird należy to zrobić w konfiguracji każdego z tych programów.

Jeśli po zalogowaniu się do skrzynki przez webmail zawartość długo się wczytuje upewnij się, że jest wyłączone sortowanie wiadomości zgodnie z poniższą grafiką:

Jeśli bezpośrednio w skrzynce odbiorczej znajduje się bardzo dużo wiadomości, to włączenie sortowania sprawia, że program przed wczytaniem zawartości skrzynki uruchamia proces sortowania całej poczty - co skutkuje jej wolnym działaniem. W takim wypadku najlepszym rozwiązaniem jest przechowywanie starszych wiadomości w folderach, aby nie wczytywać ich wszystkich przy każdym włączeniu skrzynki odbiorczej.

Tożsamość wraz z podpisem dodawanym do wysyłanych wiadomości można skonfigurować w zakładce Ustwienia → Tożsamości:

  • nazwa, e-mail, organizacja
    • te informacje będą widzieć odbiorcy twoich wiadomości w ustawieniach wizytówki
  • odpowiedź do
    • należy wypełnić, jeśli chcesz otrzymywać odpowiedzi od odbiorców swoich wiadomości na inny adres e-mail, niż ten, z którego wysyłasz wiadomości
  • ukryta kopia
    • należy wypełnić, jeśli w trakcie wysyłania wiadomości chcesz, aby ukryta kopia tej wiadomości była zawsze automatycznie przekazywana na jakiś adres e-mail
  • domyślna
    • jeśli posiadasz kilka tożsamości, to jedna z nich będzie ustawiana jako domyślna przy wysyłce wiadomości
  • podpis
    • w tym polu podaj treść podpisu, który będzie automatycznie umieszczaniy na końcu twoich wiadomości
  • podpis w html
    • zaznacz, jeśli chcesz, aby twój podpis był odpowiednio sformatowany (np. gdy posiada elementy graficzne typu logo)
    • aby wprowadzić kod html kliknij ikonę < >

  • aby stopka zapisana w html wyświetlała się poprawnie w treści wiadomości, należy włączyć automatyczne tworzenie wiadomości w html: