Na Twoim serwerze działa wielopoziomowy system ochrony przed spamem i wirusami. Zanim serwer pocztowy podejmie decyzję o dalszym przetwarzaniu wiadomości, każda wiadomość przechodzi przez cztery kluczowe etapy:
✅ Listy RBL:
Na początku sprawdzany jest adres serwera nadawcy – jeśli znajduje się on na tzw. listach RBL (rejestrach serwerów znanych z rozsyłania spamu), wiadomość jest natychmiast odrzucana.
✅ Skaner antywirusowy:
Kolejny etap polega na przeszukaniu wiadomości w poszukiwaniu wirusów lub innego złośliwego oprogramowania. Wykrycie infekcji skutkuje automatycznym odrzuceniem maila.
✅ Czarne i białe listy nadawców:
W panelu możesz samodzielnie definiować listy:
🔹 Biała lista: Nadawcy, których wiadomości zawsze chcesz otrzymywać – jeśli nadawca znajduje się na białej liście, dalsze filtry są pomijane, a mail trafia bezpośrednio do skrzynki odbiorczej.
🔹 Czarna lista: Nadawcy, których wiadomości mają być blokowane – jeśli nadawca jest na czarnej liście, wiadomość jest automatycznie przenoszona do folderu spam, bez dalszej analizy.
✅ Analiza treści maila:
Jeśli nadawca nie znajduje się na żadnej z wcześniej określonych list, wiadomość jest poddawana szczegółowej analizie. Zaawansowane algorytmy oceniają jej treść pod kątem typowych elementów spamu.
Filtry poczty e-mail pozwalają na definiowanie reguł dla przychodzących wiadomości, na przykład dla wiadomości od konkretnego nadawcy. Gdy wiadomość spełni określone kryteria, system automatycznie wykona przypisaną akcję, taką jak usunięcie wiadomości lub przeniesienie jej do wybranego folderu.
Jeśli chcesz, aby segregacja wiadomości była spersonalizowana pod Twoje potrzeby, możesz skorzystać z konfiguracji filtra antyspamowego: