Media społecznościowe nieustannie się zmieniają, dlatego ważne, aby stale dostosowywać się do dynamicznej rzeczywistości. Konieczna jest znajomość zarówno aktualnych, jak i nadchodzących trendów w Social Mediach. Czytając nasz artykuł, dowiesz się, jaką strategię marketingową warto zaplanować, aby nadążyć za zmianami.

Krótkie formaty video

Pionowy format video kręcony smartfonem to jeden z trendów minionego roku. Poprzedni (2022) rok był zdecydowanie rokiem TikToka i Reelsów. Dlatego w najbliższych 12 miesiącach nie przewiduje się dużych zmian w tym obszarze trendów.

Warto również wspomnieć, że TikTok jest liderem wśród aplikacji pod względem czasu spędzonego w Social Mediach. Przeciętny jego użytkownik przeznacza prawie sto minut dziennie na scrollowanie ekranu. Dlatego to dobry pomysł, aby spróbować przenieść swój biznes na TikToka i zacząć go rozwijać w dynamicznym tempie.

Jeszcze do niedawna wspomniana aplikacja była platformą przeznaczoną jedynie dla nastolatków, dziś zaangażowanie starszych użytkowników z dnia na dzień wzrasta. Coraz więcej przedsiębiorców przenosi swoje działania ze świata offline do online.

Inne serwisy starają się dotrzymać kroku TikTokowi, wprowadzając funkcje inspirowane właśnie tą aplikacją. Jako pierwszy zareagował na zmiany Instagram, który wprowadził Reelsy. Również takie platformy jak Facebook i YouTube zachęcają do tworzenia treści w rolce.

 

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku >>>

 

Influencer marketing

Influencerzy od zawsze wspierają rynek marketingu online. Dzięki nim komunikacja z klientem staje się o wiele prostsza. Mają bowiem realny wpływ na decyzje zakupowe konsumentów, ponieważ z ich opinią i poglądami często liczą się obserwatorzy. W dzisiejszych czasach wyróżnia się:

  • makroinfluencerów – mają od kilkudziesięciu tysięcy do nawet kilku milionów obserwujących,

  • mikroinfluencerów – osiągają znacznie mniejsze zasięgi, jednak stanowią wiarygodne źródło informacji i pomagają dotrzeć przedsiębiorcom do konkretnej grupy odbiorców.

Dlatego warto nawiązywać współpracę z influencerami, ponieważ wspierają wszelkie kampanie reklamowe i realnie wpływają na wysokie wyniki sprzedażowe produktów bądź usług.

LinkedIn

LinkedIn jeszcze do niedawna kojarzony był z miejscem, które pomaga w znalezieniu pracy lub dotarciu do biznesowych informacji płynących ze świata i kraju. Dziś pozwala pozyskać klientów. Według wewnętrznych badań portalu aż 80% leadów (szans sprzedażowych) B2B pochodzi właśnie z LinkedIna.

Dlatego wspomniany serwis to idealne miejsce zarówno dla osób szukających pracy, jak i dla tych, którzy chcą dotrzeć do szerszego grona użytkowników, którzy niekoniecznie są związani z biznesem. Na początku 2022 roku z platformy w naszym kraju korzystało ponad 4,6 miliona użytkowników.

Content no filter

TikTok wprowadził duże zmiany w kwestiach contentu (treści). Pozwolił markom pokazać się ze strony, która nie zawsze jest idealna. Dzięki temu przekaz stał się bardziej autentyczny i prawdziwy. W efekcie docierał do znacznie szerszej grupy odbiorców, niż planowano.

Obraz wyidealizowanych postów powoli odchodzi w niepamięć, odbiorcy cenią sobie prawdę, która nie zawsze należy do pięknej historii. Co nie zmienia faktu, że warto zadbać o estetykę i jakość wpisów.

Work & life balance

Czasy pandemii ponownie przyzwyczaiły nas do regularnego i przede wszystkim nadmiernego korzystania z telefonu. Są również badania, które potwierdzają wystąpienie niepokoju w momencie, w którym zapomnimy telefonu.

Instagram w obawie o stale rosnącą liczbę osób, które mogą sobie nie poradzić z utrzymaniem balansu w przyszłości, testuje nową funkcję. Na razie mogą z niej korzystać użytkownicy z:

  • USA,

  • Wielkiej Brytanii,

  • Irlandii,

  • Kanady,

  • Australii,

  • Nowej Zelandii.

Cały proces zmierza do tego, aby odbiorca sam mógł sobie określić i ustawić czas, po którym aplikacja powinna przysłać powiadomienie o treści „take a break”. Wszystko ma na celu zachęcenie do odłożenia telefonu. Może to znacząco pomóc osobom, które poświęcają za dużo czasu na media społecznościowe.

Trend work & life balance to sygnał, że zdrowie psychiczne i równowaga emocjonalna są brane pod uwagę. Promowanie nowych nawyków ma za zadanie pomóc również osobom wypalonym zawodowo.

Chcesz, aby Twoje działania w Social Mediach przyniosły wymierne korzyści. Śledź wszelkie nowości oraz trendy i nie daj się wyprzedzić konkurencji. Nie masz na to czasu? Zajmij się rozwojem swojego biznesu, a firmowej media społecznościowe powierz doradcom internetowym. WeNet przygotuje odpowiednią strategię i zadba o rozpoznawalność Twojej oferty w sieci. Poznaj szczegóły na WeNet.pl. 

Poznaj też najważniejsze trendy w e-commerce na 2023 i sprawdź, jak rozwija się e-handel.