Dzisiaj każda firma, która chce się rozwijać i odnieść sukces powinna mieć swoją stronę internetową. Obecność w sieci pozwala bowiem zdobyć nowych klientów i budować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Wciąż jednak zastanawiasz się, czy i w jaki sposób strona WWW może przynosić zyski? Prowadzisz małą lub średnią firmę i nie masz pewności, czy inwestycja we własną witrynę Ci się opłaci? Przeczytaj artykuł i sprawdź, jakie korzyści niesie za sobą prowadzenie firmowej strony.

Strona internetowa jako podstawa działalności firmy

Nieważne, czy prowadzisz małą, średnią czy dużą firmę, obecność w sieci to dzisiaj podstawa. W czerwcu tego roku liczba internautów wyniosła prawie 29 mln[1]. Ludzie szukają w Internecie przede wszystkim produktów i usług. Strona internetowa to więc idealne miejsce do prezentowania swojej oferty i pozyskiwania nowych klientów. Odpowiedź na pytanie, czy warto prowadzić firmową stronę, może więc być tylko jedna: oczywiście, że tak! Poniżej znajdziesz powody, dla których warto zainwestować we własną witrynę.

Dlaczego warto założyć firmową stronę WWW?

Zastanawiasz się, do czego właściwie jest Ci potrzebna strona internetowa? Czy będzie ona sprzedawać? Czy faktycznie opłaca się ją zakładać? Oto 6 powodów, które powinny rozwiać Twoje wątpliwości.

1. Miejsce do prezentowania Twojej oferty

W poprzednim roku aż 75% użytkowników szukało w Internecie informacji o towarach i usługach.[2] M.in. dlatego posiadanie strony internetowej jest dziś już koniecznością. To na niej możesz prezentować swoją ofertę, przedstawić klientom najważniejsze informacje na temat Twoich produktów czy usług, takich jak cena, parametry, sposoby użycia, korzyści wynikające z zakupu itd. Pamiętaj o atrakcyjnych i szczegółowych opisach oraz o wysokiej jakości zdjęciach, które zachęcą klienta.

2. Oferta dostępna 24/7

Strona internetowa pomaga zdobywać nowych klientów, dlatego dzięki niej zwiększysz sprzedaż swoich produktów lub usług. Ponadto, witryna działa cały czas, 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Klient może niezależnie od pory dnia wejść na stronę i dokonać zakupu czy też rezerwacji. Dzięki stronie internetowej możesz docierać ze swoimi produktami czy usługami do klientów nie tylko na rynku lokalnym, ale też do mieszkańców całej Polski, a nawet poza granice naszego kraju.

 

Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak >>

 

3. Wirtualna wizytówka firmy

Strona internetowa to bez wątpienia wirtualna wizytówka firmy. To dlatego powinna być wykonana profesjonalnie, mieć estetyczny design oraz działać bez zarzutów. Strona WWW kreuje wizerunek przedsiębiorstwa. Klient po wejściu na stronę od razu wyrabia sobie zdanie na jej temat. Często jest to jego pierwszy kontakt z firmą. Jeśli napotka po drodze jakieś błędy, bardzo prawdopodobne, że szybko opuści witrynę i ucieknie do konkurencji.

Pamiętaj, że Twoja strona ma wywołać pozytywne wrażenie na odbiorcy. Zadbaj więc, by nie tylko była atrakcyjna wizualnie, ale też, by szybko się ładowała i była responsywna, a więc dostosowana do każdej wielkości ekranu, niezależnie od rodzaju urządzenia. Witryna powinna być wygodna w użytkowaniu i zachęcać do skorzystania z oferty.

4. Budowanie relacji z klientem

Strona WWW umożliwia klientowi nawiązanie kontaktu z firmą. Postaraj się więc, aby na Twojej stronie było jak najwięcej form kontaktu (numer telefonu, adres e-mail, czat, odnośniki do kont w mediach społecznościowych itd.).

Trwałą relację z klientem można budować także poprzez tzw. content marketing, a więc treści na stronie. Mogą być to artykuły eksperckie, filmiki czy podcasty, w których będziesz dzielić się swoją wiedzą. Dzięki temu zbudujesz zaufanie w oczach klientów i wykreujesz wizerunek eksperta w swojej branży.

5. Oszczędność i wygoda

Dlaczego inwestycja w stronę WWW pozwoli w przyszłości zaoszczędzić czas i pieniądze? Otóż strona pracuje za Ciebie bez jakichkolwiek przerw. Jeśli np. prowadzisz swój hotel, Twoi goście mogą bez problemu w każdej chwili zarezerwować nocleg. Jest to wygoda zarówno dla klientów, jak i dla Ciebie. Nie musisz zatrudniać nowego pracownika – proces jest zautomatyzowany i to strona pracuje na sukces firmy.

Nie masz czasu na samodzielne prowadzenie swojej firmowej strony? Skorzystaj z usług agencji, która zajmie się nie tylko budową Twojej strony, ale również jej obsługą i utrzymaniem ciągłości działania.

6. Możliwość analizy rynku

Czy wiesz, że strona WWW może być też świetnym narzędziem analitycznym, które pozwoli ocenić skuteczność Twoich działań? Dzięki niej możesz sprawdzić liczbę odwiedzających ją użytkowników, miejsca w sieci, z których trafiają na stronę oraz preferencje zakupowe klientów. Dzięki specjalnym narzędziom, które pozwalają oszacować ruch na stronie, masz okazję dowiedzieć się też, jak Twoja strona wypada na tle konkurencji. Znając statystyki, możesz wprowadzić niezbędne zmiany i zaplanować o wiele bardziej skuteczną strategię marketingową.


[1] https://www.gemius.pl/reklamodawcy-aktualnosci/wyniki-badania-mediapanel-za-czerwiec-2021.html

[2] https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i-technika-spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne-w-polsce-w-2020-roku,1,14.html