Jako właściciel strony internetowej, z pewnością zdajesz sobie sprawę, że Internet jest obecnie jednym z najwydajniejszych źródeł pozyskiwania nowych klientów. Z pewnością zauważyłeś również, że ilość konkurencyjnych witryn rośnie z dnia na dzień. Coraz trudniej jest zajmować topową pozycję w Google, która jest niezwykle istotna. Dlaczego? 50% internautów zdecyduje się na wejście w pierwsze dwie najwyżej pozycjonowane witryny, z kolei na drugą podstronę wyszukiwarki przejdzie już tylko garstka. Nic dziwnego więc, że przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na przeprowadzenie na swojej stronie działań  z zakresu SEO. O tym, co to właściwie jest i jak wpływa na widoczność strony WWW, dowiesz się z dalszej treści artykułu.

Czym jest SEO i jak to działa?

SEO to skrót od Search Engine Optimization, czyli dostosowywanie strony internetowej do wymagań wyszukiwarek internetowych. Google chce dostarczać swoim użytkownikom jedynie wartościowe treści, więc zadaniem właściciela witryny jest spełnienie konkretnych warunków. Im bardziej dopracujesz SEO swojej strony internetowej, tym masz większe szanse na topową pozycję w wyszukiwarce Google i pamiętaj – dobra widoczność w sieci to większy ruch na stronie, więcej klientów i większa sprzedaż!

 

Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>

 

Co wchodzi w skład usługi SEO?

SEO jest złożonym i stosunkowo skomplikowanym procesem, wymagającym wiedzy specjalistów. Aby lepiej zrozumieć tę usługę, działania z zakresu optymalizacji SEO dzielimy   na dwie grupy. Pierwsza z nich, off-page SEO, to działania, które wykonywane są poza daną stroną internetową. On-page SEO z kolei, to wszystkie działania, których podejmujemy się wyłącznie na obszarze optymalizowanej witryny. Rozbijmy teraz off-page SEO i on-page SEO na czynniki pierwsze. Co wchodzi w ich skład?

  • on-page SEO
  1. treści na stronie – to jeden z najważniejszych elementów każdej optymalizacji SEO. Strony internetowe zawierające dopracowane treści (np. opisy produktów, artykuły, wpisy na bloga), które są napisane przystępnym językiem, wyczerpują temat oraz są czytelne i aktualne, mogą liczyć na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Niezwykle istotne jest również użycie odpowiednich słów kluczowych oraz odpowiednia architektura danej treści, to znaczy użycie w nich znaczników HTML (nagłówki H1, H2, H3), które porządkują tekst. Google preferuje pozycjonować wysoko witryny, których treści są wartościowe dla odbiorcy.
  2. poprawność przekierowań – należy ustawić nowe lub poprawić już działające,
  3. odpowiednia struktura strony – szablon strony internetowej nie powinien zawierać żadnych błędów, a wszystkie elementy w witrynie powinny być uporządkowane (np. w rozwijane menu), dzięki czemu strona staje się przyjazna w użytkowaniu i zrozumiała do odczytu przez roboty Google
  4. poprawność adresów URL – adresy URL każdej strony internetowej powinny być czytelne i skonstruowane w poprawny sposób,
  5. linkowanie wewnętrzne – dobrze zbudowana sieć działających linków w obrębie danej witryny znacznie ułatwia poruszanie się po niej,
  6. szybkość ładowania strony,
  7. responsywność witryny, czyli jej dopasowanie do różnego rodzaju urządzeń,
  8. odpowiednia konstrukcja metadanych (meta tytuł oraz meta opis),
  9. optymalizacja zdjęć i grafik – zdjęcia i grafiki na Twojej stronie internetowej powinny posiadać odpowiednie atrybuty w postaci opisów ALT (alternative text), które ułatwiają robotom Google zrozumieć tematykę Twojej strony WWW.
  • off-page SEO

W odróżnieniu od on-page SEO, off-page SEO to w zasadzie jedno główne, ale złożone działanie. Mowa o link-buildingu, którego celem jest budowanie autorytetu domeny. Jak to działa? Pozyskiwanie wartościowych linków na zewnętrznych, zbliżonych tematycznie stronach, które przekierowując internautów na konkretną stronę WWW, zwiększają jej zasięg i tworzą na niej ruch. Z racji na rosnącą popularność takiego działania, warto pamiętać o tym, aby linkować swoją witrynę tylko na sprawdzonych i zaufanych portalach.

Jak określić potrzeby witryny pod kątem SEO?

Każda witryna wymaga podjęcia się nieco innych działań w jej obrębie. Wynika to z wielu aspektów, które określane są jeszcze przed rozpoczęciem współpracy z renomowaną agencją interaktywną, taką jak WeNet. Strategię SEO określa się na podstawie poniższych kwestii:

  • branży, w której działasz
  • aktualnej pozycji w Google
  • liczby podstron
  • historii domeny
  • planów rozwoju firmy
  • ilości błędów na stronie

Czy warto zainwestować w usługę pozycjonowania?

Jeśli chciałbyś podjąć się optymalizacji SEO swojej witryny samodzielnie, pamiętaj, że nie posiadając odpowiedniej wiedzy, może to okazać się niewykonalne. Podejmując się współpracy z agencją marketingową WeNet, masz pewnością, że Twoja witryna nie tylko zostanie przeanalizowana w celu wykrycia błędów. Zespół specjalistów dołoży wszelkich starań, aby każdy aspekt optymalizacji SEO został wykonany z należytą starannością, tak, abyś mógł cieszyć się wysoką pozycją w wyszukiwarkach i konkurować z liderami na rynku.

Co więcej, pracę nad każdym etapem współpracy będzie sprawował dedykowany opiekun, który będzie raportował Ci comiesięczne postępy w przebiegu pracy. Dzięki temu, przez cały okres współpracy będziesz wiedział nad czym aktualnie pracują specjaliści.

To jednak nie wszystko. Już teraz możesz skorzystać z bezpłatnego audytu SEO, który pozwoli wykryć błędy na Twojej stronie. Wejdź na WeNet.pl i już dziś skorzystaj z naszych usług, a niebawem będziesz cieszył się wzrostem ruchu na stronie i napływem nowych klientów!