Rynek e-commerce w Polsce i na świecie stale rośnie. Podobnie jak odsetek internautów dokonujących zakupów w sieci. Dlatego warto zastanowić się nad przeniesieniem sklepu do Internetu. Z jakimi zaletami się to wiąże? Czym jest Prestashop oraz dlaczego warto z niego skorzystać? Odpowiedzi na powyższe pytania znajdziesz w naszym artykule.

Co to jest PrestaShop? Zalety

PrestaShop to platforma, która pomaga bezpłatnie stworzyć własny sklep internetowy. Oprogramowanie pozwala utworzyć funkcjonalny e-sklep i jest jednym z najpopularniejszych rozwiązań. W 2023 roku korzystało z niego ponad 300 000 sklepów internetowych. W ten sposób można kompleksowo zarządzać własnym biznesem. Do głównych zalet oprogramowania zalicza się:

  • opcja modyfikacji – może być bazą dla różnych sklepów,

  • wydajność,

  • funkcjonalność – sklepy mogą być rozszerzane poprzez dodawanie szablonów i modułów,

  • łatwa obsługa,

  • wsparcie społeczności.

Instalacja PrestaShop wiąże się także z korzystaniem z wbudowanego marketu z dodatkowymi modułami czy możliwością organizacji produktów z użyciem kategorii czy tagów. Oprogramowanie to jest przy tym stale rozwijane i aktualizowane. Ponadto związane jest z użytecznymi funkcjami, które wspierają działania SEO. Dzięki niemu będziesz mieć dostęp do gotowych motywów lub szablonów.

Jakie są zalety Premium eShop?

PrestaShop jako rodzaj platformy Open-Source, czyli wolnego oprogramowania, które dostosowuje się do indywidualnych potrzeb, wiąże się z wieloma korzyściami. Nie masz czasu na samodzielne wdrożenie i obsługiwanie sklepu na platformie? A może zależy Ci na wykorzystaniu jej pełnych możliwości? Wówczas skorzystaj z usług specjalistów. W trakcie, gdy Ty zajmiesz się prowadzeniem biznesu, ekipa z Premium eShop zadba o:

  • wprowadzenie wszystkich potrzebnych funkcjonalności,

  • bezpieczeństwo,

  • szybkość działania,

  • atrakcyjny wygląd sklepu.

Chcesz sprzedawać w sieci? Zamów budowę sklepu PrestaShop >>

Zindywidualizowany projekt sklepu internetowego

Sklepy Premium eShop wyróżniają się zindywidualizowanym projektem graficznym. Platformy tego rodzaju projektowane są według zasad User Experience, oznaczającą całość wrażeń, których użytkownik doświadcza w trakcie stosowania produktu. Do zwiększenia sprzedaży i przychodów przyczyniają się:

  • łatwa obsługa,

  • prosty dostęp do oferty,

  • wygodne dokonanie zakupu.

Projekt powstaje w odpowiedzi na potrzeby klienta. Sklep internetowy jest zaprojektowany tak, aby zoptymalizować maksymalnie proces robienia zakupów, który będzie prosty i przyjemny dla klienta. Także informacje w kartach produktów są przedstawiane spójnie i czytelnie.

Widoczność na wszystkich urządzeniach

Wersją RWD, czyli Responsive Web Design nazywa się stronę zbudowaną tak, aby automatycznie dopasowywała się do okna przeglądarki oraz urządzenia, na którym się otwiera. Sklep internetowy powstały na bazie RWD otwiera się na:

1. komputerze,

2. urządzeniach mobilnych – smartfonie i tablecie.

Ciekawostka za raportem Gemius: 75% osób dokonuje zakupów na smartfonie, a 19% na tablecie. Warto zdecydować się na usługę, która umożliwia dostępność z każdego urządzenia. Do zalet responsywnej strony WWW zalicza się:

  • dotarcie do nowej grupy klientów – większy zasięg sklepu w przypadku klientów kupujących z urządzeń mobilnych,

  • łatwiejsze składanie zamówień – wygoda dla klientów i wyższy współczynnik konwersji,

  • poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania Google – strony www, które są dostosowane do urządzeń mobilnych, wyświetlają się wyżej w wyszukiwarce. Przekłada się to na większą liczbę klientów oraz sprzedaż,

  • przewaga konkurencyjna – opcja dokonywania zakupów na smartfonie czy tablecie jest wygodna dla klientów, co stanowi sporą przewagę konkurencyjną,

  • przejrzysty wygląd – pozwala na łatwe dokonywanie zakupów,

  • prosta obsługa – umożliwiająca zapoznanie się z ofertą.

Gwarancja bezpieczeństwa zakupów

Chcesz założyć sklep internetowy? Istotny jest wybór bezpiecznego i wydajnego serwera. W ten sposób zapewnisz bezpieczeństwo swojego biznesu oraz danych klientów. Sklep będzie przynosił zyski tylko wtedy, kiedy zapewni się bezawaryjne i ciągłe działanie. Nowoczesne i bezpieczne Centrum Danych to podstawa. W przypadku problemów można zawsze skorzystać z pomocy wsparcia technicznego. Bezpieczeństwo i utrwalenie danych klientów umożliwi utworzenie kopii zapasowych. E-sklepy są chronione przed atakami hakerów czy wirusami. Aby odzyskać dane, wystarczy dodatkowa archiwizacja.

Nie można także zapomnieć o certyfikacie SSL, czyli Secure Socket Layer. Jest to ochrona połączenia między użytkownikiem a serwerem strony WWW, która gwarantuje poufność połączenia i tajność przesyłanych danych. Jest to możliwe dzięki szyfrowaniu dostarczanych informacji poprzez udostępnianie ich tylko wybranym podmiotom. Certyfikat SSL chroni przed:

  • kradzieżą danych,

  • wyciekiem haseł do kont,

  • skasowaniem ważnych informacji.

Zainstalowany certyfikat odpowiada za określenie strony jako „strony bezpieczne”. Bezpieczeństwo połączenia jest dla wielu Twoich klientów. Dodatkowo certyfikat SSL wpływa pozytywnie na wyższą pozycję w wyszukiwarce.

Testowanie poprawności działania

Po wprowadzeniu produktów i wdrożeniu konfiguracji sklep jest testowany przez specjalistów. Sprawdza się wówczas szybkość działania i zaplanowane cele. Testy biorą pod uwagę wymagania użytkowników. Wówczas otrzymuje się gwarancję poprawnego działania takich procesów jak:

  • logowanie,

  • wyszukiwanie produktów,

  • rejestracja,

  • składanie zamówień i realizowanie płatności,

  • poprawne wyświetlanie wszystkich zakładek.

Zgodność z wymogami RODO

Oprogramowanie e-sklepu jest całkowicie zgodne z wymogami, jakie wprowadza RODO. W efekcie klient otrzyma:

  • wzór regulaminu e-sklepu – określenie zasad świadczenia usług sprzedaży drogą elektroniczną,

  • załączniki do regulaminu – drugi reklamacji i odstąpienia od umowy,

  • politykę prywatności ochrony danych osobowych,

  • wzór zgody na wysyłanie newslettera,

  • klauzulę obowiązków informacyjnych,

  • wiadomość o plikach cookies.

Indywidualny projekt graficzny, wyższa pozycja w Google i dostęp do klientów korzystających ze smartfonów i tabletów oraz bezpieczeństwo zakupów to główne zalety Premium eShop.