Jeśli prowadzisz własny biznes i masz stronę internetową lub sklep internetowy, na pewno chcesz, aby Twoja witryna zdobywała wiele wyświetleń i była widoczna dla odbiorców. Obecnie, gdy większość marek działa w Internecie, nie tak łatwo jest się wyróżnić na tle innych i trafić do pierwszych wyników wyszukiwania w Google. Jednak ciągle warto próbować, ponieważ to się bardzo opłaca – w Polsce jest aż 32,86 mln użytkowników Internetu. Istnieją skuteczne działania, które sprawią, że zajęcie dobrej pozycji w Google w wynikach wyszukiwania tych użytkowników stanie się możliwe.

Co to jest pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie strony internetowej to działania, które sprawiają, że będzie ona wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Działania te obejmują:

  1. działania on site (na stronie):

  • optymalizację treści,

  • optymalizację techniczną,

  1. działania off site (poza optymalizowaną stroną):

  • wartościowy link building do zewnętrznych stron.

pozycjonowanie strony internetowej

Jakie korzyści zapewnia SEO?

Pozycjonowanie serwisu czy też stron internetowych niesie za sobą wiele korzyści. Może to być np.:

  • zwiększenie liczby odwiedzin na stronie WWW/w e-sklepie,

  • zwiększenie rozpoznawalności marki w Internecie,

  • zwiększenie zysku ze sprzedaży w przypadku e-commerce,

  • wzbudzenie zaufania klientów i wiarygodności marki,

  • efekty mierzalne i długotrwałe,

  • oszczędność pieniędzy i czasu dzięki integracji działań marketingowych,

  • dotarcie z ofertą do grupy docelowej,

  • poznanie oczekiwań klientów,

  • możliwość wyprzedzenia konkurencji (Twoja strona/Twój e-sklep może wyświetlać się wyżej niż inne firmy z Twojej branży, co zwiększa szansę, że klient wejdzie właśnie na Twoją stronę/e-sklep),

  • powiększenie liczby mikro-konwersji (małych działań jak np. zapisanie się do newslettera, wskazujących na zainteresowanie klienta ofertą),

  • lepsze poznanie konkurencji,

  • zwiększony zwrot z inwestycji,

  • poprawienie UX (wrażeń użytkowników strony WWW/e-sklepu).

Jak skutecznie pozycjonować stronę?

Najskuteczniejsze pozycjonowanie to między innymi:

  • dobranie słów kluczowych, które są popularne, często wyszukiwane przez użytkowników i związane z Twoją branżą (możesz takie frazy sprawdzić za pomocą Senuto, Semstorm, czy Google Search Console),

  • tworzenie wartościowych i unikalnych treści, odpowiadających na pytania użytkowników w stopniu wyczerpującym, napisane językiem korzyści, bez błędów,

  • dbanie o hierarchię nagłówków H1-H3,

  • tworzenie prostych adresów URL,

  • wdrożenie mapy strony,

  • zadbanie o responsywność – możliwość prawidłowego wyświetlania witryny zarówno na smartfonie, jak i komputerze,

  • przygotowanie linkowania wewnętrznego do podstron w celu uproszczenia poruszania się po stronie,

  • optymalizacja grafik,

  • zapewnienie bezpieczeństwa na stronie (certyfikat SSL),

  • zapewnienie szybkiego ładowania witryny,

  • przeprowadzenie analizy kodu i struktury strony,

  • wyeliminowanie kopii treści,

  • wykorzystanie działań poza stroną WWW – zadbanie o wartościowe linkowanie zewnętrzne do strony z portali, forów internetowych, artykułów sponsorowanych, katalogów firm, stron partnerów biznesowych i innych.

Skuteczne pozycjonowanie strony to klucz do sukcesu. Według specjalistów SEO, obecnie najważniejsze jest zrozumienie algorytmu, tworzenie tzw. ”backlinków” (linki, które prowadzą do Twojej strony z innych stron internetowych), tworzenie unikalnego, oryginalnego i angażującego contentu na stronie z uwzględnieniem słów kluczowych, zapewnienie responsywności i bezpieczeństwa strony, tworzenie atrakcyjnych metadanych oraz dłuższych treści jak np. blog, optymalizowanie tytułów i URL, linkowanie do treści zewnętrznych i używanie tagów[1].

Dlaczego warto zadbać o SEO?

Pozycjonowanie treści w Internecie jest potrzebne, aby firma mogła osiągnąć swoje cele finansowe i wizerunkowe.

Warto zaznaczyć, że dobre pozycjonowanie stron to proces, który może trwać nawet kilka miesięcy, zanim przyniesie spodziewane efekty. Aby wysoką pozycję w wyszukiwaniach utrzymać, trzeba niemal bez przerwy sprawdzać wszelkie aktualizacje algorytmów Google i wprowadzać zmiany.

Dobrą informacją za to jest, że długie oczekiwanie i ciągłe aktualizowanie procentują na przyszłość, bo SEO sprawdzi się w każdej branży i dla każdego, kto ma stronę internetową.

Koniecznie pamiętaj, o regularnych audytach, a ten złożony i długotrwały proces nie będzie czymś nieosiągalnym, a zwykłą codziennością.

Co więcej, według przewidywań ekspertów w branży, coraz większy nacisk będzie kładziony na content w kontekście działań SEO (zarówno ten tworzony przez ludzi, jak i AI)[2]. Prognozują oni także nowe aktualizacje algorytmu Google.

Sprawdź, jak Google ocenia Twoją stronę >>>

Jeśli chcesz, aby audyt SEO lub działania SEO na Twoją stronę internetową/Twój sklep internetowy były wykonane przez profesjonalistów, powierz to zadanie WeNet.

Doradcy internetowi WeNet:

  • wykonają za darmo fachowy audyt Twojej witryny, czyli jej analizę,

  • bezpłatnie wycenią poprawę Twojej strony pod SEO,

  • wprowadzą konkretne i szczegółowe poprawki, które pozytywnie wpłyną na pozycjonowanie Twojej witryny,

  • połączą dostosowanie witryny do algorytmów z przyjaznym odbiorem witryny przez użytkowników,

  • będą prowadzić monitoring pozycji Twojej witryny i informować Cię o efektach działań,

  • będą aktualizować działania na stronie zgodnie z kolejnymi wersjami algorytmów, aby jak najlepiej dopasować Twoją witrynę do ich wymagań.

Zdobądź lepsze wyniki Twojej witryny! Sprawdź szczegóły oferty na WeNet.pl.

1.https://www.websell.io/improve-organic-search-traffic

2.https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/seo-sem-trendy-google-jak-dzialac-prognozy-2023-rok