Zakupy w sklepie internetowym są wygodne i szybkie. Niestety mają jednak też pewną wadę – klient nie może tutaj przymierzyć czy dotknąć danej rzeczy. Jak więc przekonać go do zakupu? Kluczem do sukcesu są zdjęcia i opisy produktów oraz inne niezbędne elementy na karcie produktowej. Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź, jak atrakcyjnie przedstawić klientowi swoją ofertę.

Jak zachęcić klienta do zakupu w sklepie online?

Handel internetowy w ostatnim czasie stał się bardzo popularny. Już 72% internautów robi zakupy w polskich e-sklepach. Liczba ta będzie z pewnością rosła. Wciąż jednak są osoby, które nie mogą przekonać się do zakupów przez Internet. Okazuje się, że 43% osób, które jeszcze nie kupuje w sieci, nie robi tego, ponieważ woli obejrzeć produkt przed zakupem[1].

Jak więc zachęcić takie osoby do swojej internetowej oferty? Trzeba zadziałać na ich wyobraźnię. Musisz więc przedstawić ofertę tak, aby zastąpić klientowi bezpośredni kontakt z produktem. Za pomocą zdjęć i opisu produktu oddziałuj na wszystkie zmysły, nie tylko wzrok, ale też słuch, dotyk i zapach.


Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>


Jak stworzyć dobry opis produktu?

Opis produktu informuje, zachęca klienta do zakupu oraz wpływa na pozycjonowanie sklepu internetowego. Mając na uwadze te trzy funkcje, warto zastanowić się, jak powinien wyglądać skuteczny opis i jakimi zasadami kierować się podczas jego tworzenia. 

A więc opis produktu powinien:

  • być dopasowany do grupy docelowej – zastanów się, kim jest Twój klient, jaki styl życia prowadzi i czym się interesuje. Pamiętaj, że inaczej będziesz zwracać się przykładowo do młodzieży, a inaczej do przedsiębiorców. Dostosuj więc swój język i zwróć uwagę na to, jakie potrzeby mają Twoi potencjalni klienci,
  • zawierać najważniejsze zalety produktu, na których zależy Twojej grupie docelowej oraz cechy, które wyróżniają Twoją ofertę na tle konkurencji,
  • zawierać język korzyści – poinformuj klienta, co otrzyma w zamian za dokonanie zakupu, w jaki sposób produkt ułatwi mu życie, do czego mu się przyda. Cechy i parametry produktu zamieniaj na konkretną korzyść,
  • oddziaływać na wyobraźnię i emocje klienta – w tym celu stosuj przede wszystkim przymiotniki,
  • być wyczerpujący, a więc powinien zawierać wszystkie najważniejsze informacje – klient ma znaleźć w nim wszystko, czego szuka, bez konieczności dopytywania o coś lub szukania informacji na stronach Twojej konkurencji,
  • być zwięzły, przejrzysty i czytelny – stosuj nagłówki, pogrubienia oraz wypunktowania,
  • składać się z rzetelnych informacji – opis ma być w 100% prawdziwy i zgodny z produktem,
  • zawierać słowa kluczowe, które wpłyną na pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce – opis powinien jednak brzmieć naturalnie.

Jakie informacje zawrzeć w tytule produktu?

Tytuł produktu to jeden z najważniejszych elementów. To z nim bowiem klient ma styczność, zanim jeszcze zdąży się zapoznać z całym opisem. Dlatego właśnie tytuł powinien zawierać najistotniejsze informacje o produkcie. Pamiętaj, by już na początku określić sposób nazewnictwa swoich produktów w e-sklepie i cały czas stosować spójne nazwy.

Co zawrzeć w tytule opisu? Wiele zależy od rodzaju produktu. Najczęściej jednak w tytule znajduje się nazwa produktu, kluczowe parametry, kolor oraz nazwa marki lub producenta. Koniecznie muszą być w nim także słowa kluczowe. Jak wybrać najpopularniejszą wśród internautów frazę kluczową, dotyczącą danego produktu? Pomogą Ci w tym specjalnie narzędzia, takie jak Senuto lub Semstorm.

Jak powinny wyglądać zdjęcia produktów w e-sklepie?

Kolejnym bardzo ważnym elementem są oczywiście zdjęcia produktów. W Internecie często to obraz sprzedaje, dlatego musisz zadbać, by Twoje zdjęcia były wysokiej jakości, profesjonalnie wykonane, atrakcyjne i pokazywały produkt z jak najlepszej strony. Klient nie może przymierzyć ani dotknąć danej rzeczy, dlatego zdjęcia powinny działać na wyobraźnię.

Podstawą są zdjęcia tzw. packshotowe, które przedstawiają sam produkt, najczęściej na białym tle. Muszą one być realistyczne i pokazywać rzeczywisty kolor, kształt czy fakturę towaru.

Oprócz tego koniecznie trzeba umieścić także zdjęcia, które prezentują produkt z różnych perspektyw, ujęć i stron. Warto też pokazać klientowi produkt w użyciu, tak, aby zadziałać na jego wyobraźnię i pomóc mu w podjęciu decyzji.

Co powinna zawierać karta produktu?

Dobry opis produktu i profesjonalne zdjęcia to jednak nie wszystko. Co jeszcze powinno znaleźć się na karcie produktu? Oto elementy, których nie może zabraknąć:

  • informacje o cenie produktu i zniżkach,
  • informacje o rodzajach i kosztach dostawy oraz przewidywany czas realizacji zamówienia i dostarczenia przesyłki,
  • przyciski ,,call to action’’, wzywające do działania, np. ,,kup teraz’’ albo ,,dodaj do koszyka’’,
  • informacja o dostępności produktu,
  • opinie i recenzje innych klientów o produkcie,
  • listy innych produktów, którymi może być zainteresowany kupujący – mogą być to produkty powiązane z tym na karcie, które klient również może dodać do koszyka (cross-selling) lub inne produkty z tej samej kategorii, ale np. z wyższej półki cenowej (up-selling).


[1] Gemius. E-commerce w Polsce 2020.