Platformy e-commerce to narzędzia, które pomagają sprzedawać produkty i usługi online. Na rynku dostępnych jest wiele systemów sprzedaży. Wybór odpowiedniego rozwiązania przyprawia Cię o ból głowy? Sprawdź nasze zestawienie platform sprzedażowych i poznaj plusy i minusy korzystania z każdej z nich.
WooCommerce
WooCommerce to wtyczka umożliwiająca stworzenie sklepu internetowego dla stron zbudowanych na WordPressie. Została uruchomiona w 2011 roku i od tamtej pory stała się jednym z najpopularniejszych rozwiązań e-commerce na rynku.
Polecana jest dla osób, które mają już stronę na WordPressie i myślą o sprzedaży swoich produktów a także dla przedsiębiorców, którym zależy na łatwej obsłudze, intuicyjności i łatwości konfiguracji sklepu pod kątem pozycjonowania.
Plusy:
możliwość dodania sklepu do swojej witryny e-commerce w kilka minut,
możliwość zarządzania sklepem i zamówieniami z poziomu komputera i aplikacji mobilnej,
możliwość sprzedaży produktów fizycznych i cyfrowych,
możliwość edycji elementów strony w taki sposób, aby były przyjazne dla pozycjonowania,
intuicyjne zarządzanie sklepem,
bezpieczne płatności,
wiele funkcji, które ułatwiają prowadzenie sprzedaży online,
dodatkowe funkcje, które pozwalają na promocję sklepu.
Minusy:
część funkcjonalności zależy od wdrożenia systemu, dlatego wiele z nich może być dostępnych lub nie w zależności od tego, czy osoba wdrażająca sklep je wprowadziła,
brak dostępu do pomocy technicznej w przypadku samodzielnego założenia sklepu,
bardziej zaawansowane funkcje są dodatkowo płatne,
zarządzanie rozbudowanym sklepem za pomocą tej platformy jest utrudnione,
wtyczki i dodatki do sklepu pochodzą od różnych twórców, dlatego należy za każdym razem weryfikować, czy dane rozwiązanie będzie kompatybilne ze stroną.
PrestaShop
PrestaShop to jedna z najpopularniejszych platform e-commerce dostępnych w systemie Open Source. Została założona w 2007 roku. Polecana jest dla średnich i dużych sklepów internetowych. Umożliwia również stworzenie tradycyjnej witryny.
Aby zacząć korzystać z PrestaShop, musisz wykupić hosting i zainstalować system na serwerze. Możesz też skorzystać z usług firmy, która zajmuje się tworzeniem sklepów na tej platformie.
Plusy:
możliwość prowadzenia sklepu w różnych językach i przyjmowania płatności w różnych walutach,
ponad 600 funkcji i 5000 gotowych szablonów,
możliwość tworzenia indywidualnych projektów graficznych,
możliwość zarządzania zamówieniami z Facebooka,
możliwość wdrożenia bloga,
możliwość sprzedaży produktów fizycznych i cyfrowych,
znaczną część zmian można wdrożyć samodzielnie, bez konieczności korzystania z usług programisty,
przy odpowiednio zoptymalizowanym sklepie platforma może spełniać oczekiwania nawet dużych sprzedawców.
Minusy:
liczne płatne rozszerzenia,
wprowadzanie poprawek do sklepu wymaga wiedzy programistycznej,
niezbędna jest częsta aktualizacja sklepu, która wymaga wiedzy z zakresu programowania.
Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>
Shoper
Platforma e-commerce Shoper oferuje możliwość stworzenia sklepu internetowego dla różnych branż. Sprawdzi się zarówno w małych, jak i średnich sklepach internetowych.
Jeśli chcesz założyć sklep internetowy, ale nie jesteś pewny, jaką platformę wybrać, możesz skorzystać z 14-dniowej darmowej wersji próbnej serwisu.
Plusy:
możliwość skorzystania z darmowej, 14-dniowej wersji próbnej,
bezpłatne wsparcie techniczne,
projekt graficzny dostępny w cenie oprogramowania,
możliwość zarządzania sklepem na komputerze, tablecie i smartfonie,
możliwość szybkiego eksportu oferty sklepu do pliku XML,
możliwość podpięcia własnej domeny,
codzienne kopie zapasowe danych,
hosting i serwer wliczony w cenę sklepu,
wszystkie podstawowe funkcje można łatwo wdrożyć bez specjalistycznej wiedzy,
dostęp do wielu szablonów, które są dopasowane do różnych branż i grup produktów,
liczne integracje, które ułatwią obsługę i realizację zamówień,
wiele wbudowanych funkcji, które umożliwiają dostosowanie sklepu do wymagań pozycjonowania.
Minusy:
brak dostępu do kodu źródłowego w przypadku większości pakietów, nie ma możliwości edytowania logiki skryptu, co znacznie utrudnia działania SEO,
brak dostępu do pliku htaccess uniemożliwia wstawianie przekierowań, co może okazać się sporym utrudnieniem,
optymalizacja strony wymaga co najmniej podstawowej wiedzy z zakresu programowania i pozycjonowania.
Magento
Magento to otwarte oprogramowanie przeznaczone do tworzenia sklepów internetowych. Dostępne jest w trzech wersjach, także w wersji bezpłatnej.
Możliwości oprogramowania są prawie nieograniczone, jednak wymagają odpowiedniej wiedzy i umiejętności lub skorzystania z usług programisty.
Plusy:
dostępność w trzech wersjach, z których jedna jest bezpłatna - dzięki temu każdy może zdecydować się na rozwiązanie adekwatne do swoich potrzeb,
możliwość wdrożenia opcji multistore, która pozwala stworzyć wiele platform e-commerce w jednym miejscu,
nieograniczony dostęp do kodu powoduje, że można go dowolnie modyfikować, dzięki czemu pozycjonowanie sklepu wymaga mniejszych nakładów finansowych, niż w przypadku platform typu SaaS.
Minusy:
trudna konfiguracja,
konieczność posiadania umiejętności programistycznych lub zatrudnienia programisty, aby rozpocząć sprzedaż online,
liczba dostępnych funkcji do zarządzania sklepem może okazać się zbyt przytłaczająca dla osoby początkującej,
brak wsparcia technicznego.
SkyShop
SkyShop to jedna z wielu platform e-commerce, która umożliwia szybkie założenie sklepu internetowego. To idealne rozwiązanie dla osób, które nie mają żadnej wiedzy programistycznej, ale chciałyby zacząć sprzedawać swoje produkty online.
Plusy:
brak zobowiązującej umowy, dzięki czemu można zrezygnować z platformy w każdej chwili,
darmowy 14-dniowy okres próobny,
dostęp do wielu szablonów i możliwość ich edycji,
możliwość założenia sklepu bez konieczności posiadania wiedzy programistycznej,
nieskomplikowana konfiguracja płatności i kwestii logistycznych,
gotowe integracje z hurtowniami,
automatyczna integracja z platformami: Allegro, eBay, Ceneo i Facebook.
Minusy:
brak dostępu do kodu źródłowego,
mimo dużej ilości opcji, osoby szczególnie wymagające mogą nie być zadowolone,
wiele ograniczeń wynikających z modelu SaaS, trudno w oparciu o to oprogramowanie przygotować rozbudowany e-commerce,
kosztowne usługi dodatkowe (np. indywidualny projekt graficzny).
Chcesz założyć swój sklep online, ale wciąż masz wątpliwości, jaką platformę e-commerce wybrać? Skorzystaj z pomocy specjalistów, którzy odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania. Wypełnij formularz kontaktowy, dowiedz się więcej i otrzymaj bezpłatną wycenę.