Platformy e-commerce to narzędzia, które pomagają sprzedawać produkty i usługi online. Na rynku dostępnych jest wiele systemów sprzedaży. Wybór odpowiedniego rozwiązania przyprawia cię o ból głowy? Sprawdź nasze zestawienie platform sprzedażowych i poznaj plusy i minusy korzystania z każdej z nich.

WooCommerce

WooCommerce to wtyczka umożliwiająca stworzenie sklepu internetowego dla stron zbudowanych na WordPressie. Została uruchomiona w 2011 roku i od tamtej pory stała się jednym z najpopularniejszych rozwiązań e-commerce na rynku.

Polecana jest dla osób, które mają już stronę na WordPressie i myślą o sprzedaży swoich produktów a także dla przedsiębiorców, którym zależy na łatwej obsłudze, intuicyjności i łatwości konfiguracji sklepu pod kątem pozycjonowania.

Plusy:

  • możliwość dodania sklepu do swojej witryny e-commerce w kilka minut,
  • możliwość zarządzania sklepem i zamówieniami z poziomu komputera i aplikacji mobilnej,
  • możliwość sprzedaży produktów fizycznych i cyfrowych,
  • możliwość edycji elementów strony w taki sposób, aby były przyjazne dla pozycjonowania,
  • intuicyjne zarządzanie sklepem,
  • bezpieczne płatności,
  • wiele funkcji, które ułatwiają prowadzenie sprzedaży online,
  • dodatkowe funkcje, które pozwalają na promocję sklepu.

Minusy:

  • część funkcjonalności zależy od wdrożenia systemu, dlatego wiele z nich może być dostępnych lub nie w zależności od tego, czy osoba wdrażająca sklep je wprowadziła,
  • brak dostępu do pomocy technicznej w przypadku samodzielnego założenia sklepu,
  • bardziej zaawansowane funkcje są dodatkowo płatne,
  • zarządzanie rozbudowanym sklepem za pomocą tej platformy jest utrudnione,
  • wtyczki i dodatki do sklepu pochodzą od różnych twórców, dlatego należy za każdym razem weryfikować, czy dane rozwiązanie będzie kompatybilne ze stroną.

PrestaShop

PrestaShop to jedna z najpopularniejszych platform e-commerce dostępnych w systemie Open Source. Została założona w 2007 roku. Polecana jest dla średnich i dużych sklepów internetowych. Umożliwia również stworzenie tradycyjnej witryny.

Aby zacząć korzystać z PrestaShop, musisz wykupić hosting i zainstalować system na serwerze. Możesz też skorzystać z usług agencji, która zajmuje się tworzeniem sklepów na tej platformie.

Plusy:

  • możliwość prowadzenia sklepu w różnych językach i przyjmowania płatności w różnych walutach,
  • ponad 600 funkcji i 5000 gotowych szablonów,
  • możliwość tworzenia indywidualnych projektów graficznych,
  • możliwość zarządzania zamówieniami z Facebooka,
  • możliwość wdrożenia bloga,
  • możliwość sprzedaży produktów fizycznych i cyfrowych,
  • znaczną część zmian można wdrożyć samodzielnie, bez konieczności korzystania z usług programisty,
  • przy odpowiednio zoptymalizowanym sklepie platforma może spełniać oczekiwania nawet dużych sprzedawców.

Minusy:

  • liczne płatne rozszerzenia,
  • wprowadzanie poprawek do sklepu wymaga wiedzy programistycznej,
  • niezbędna jest częsta aktualizacja sklepu, która wymaga wiedzy z zakresu programowania. 

Shoper

Platforma e-commerce Shoper oferuje możliwość stworzenia sklepu internetowego dla różnych branż. Sprawdzi się zarówno w małych, jak i średnich sklepach internetowych.

Jeśli chcesz założyć sklep internetowy, ale nie jesteś pewny, jaką platformę wybrać, możesz skorzystać z 14-dniowej darmowej wersji próbnej serwisu.

Plusy:

  • możliwość skorzystania z darmowej, 14-dniowej wersji próbnej,
  • bezpłatne wsparcie techniczne,
  • projekt graficzny dostępny w cenie oprogramowania,
  • możliwość zarządzania sklepem na komputerze, tablecie i smartfonie,
  • możliwość szybkiego eksportu oferty sklepu do pliku XML,
  • możliwość podpięcia własnej domeny,
  • codzienne kopie zapasowe danych,
  • hosting i serwer wliczony w cenę sklepu,
  • wszystkie podstawowe funkcje można łatwo wdrożyć bez specjalistycznej wiedzy,
  • dostęp do wielu szablonów, które są dopasowane do różnych branż i grup produktów,
  • liczne integracje, które ułatwią obsługę i realizację zamówień,
  • wiele wbudowanych funkcji, które umożliwiają dostosowanie sklepu do wymagań pozycjonowania.

 Minusy:

  • brak dostępu do kodu źródłowego w przypadku większości pakietów, nie ma możliwości edytowania logiki skryptu, co znacznie utrudnia działania SEO,
  • brak dostępu do pliku htaccess uniemożliwia wstawianie przekierowań, co może okazać się sporym utrudnieniem,
  • optymalizacja strony wymaga co najmniej podstawowej wiedzy z zakresu programowania i pozycjonowania.

Magento

Magento to otwarte oprogramowanie przeznaczone do tworzenia sklepów internetowych. Dostępne jest w trzech wersjach, także w wersji bezpłatnej.

Możliwości oprogramowania są prawie nieograniczone, jednak wymagają odpowiedniej wiedzy i umiejętności lub skorzystania z usług programisty.

Plusy:

  • dostępność w trzech wersjach, z których jedna jest bezpłatna - dzięki temu każdy może zdecydować się na rozwiązanie adekwatne do swoich potrzeb,
  • możliwość wdrożenia opcji multistore, która pozwala stworzyć wiele platform e-commerce w jednym miejscu,
  • nieograniczony dostęp do kodu powoduje, że można go dowolnie modyfikować, dzięki czemu pozycjonowanie sklepu wymaga mniejszych nakładów finansowych, niż w przypadku platform typu SaaS.

 Minusy:

  • trudna konfiguracja,
  • konieczność posiadania umiejętności programistycznych lub zatrudnienia programisty, aby rozpocząć sprzedaż online,
  • liczba dostępnych funkcji do zarządzania sklepem może okazać się zbyt przytłaczająca dla osoby początkującej,
  • brak wsparcia technicznego.

SkyShop

SkyShop to jedna z wielu platform e-commerce, która umożliwia szybkie założenie sklepu internetowego. To idealne rozwiązanie dla osób, które nie mają żadnej wiedzy programistycznej, ale chciałyby zacząć sprzedawać swoje produkty online.

Plusy:

  • brak zobowiązującej umowy, dzięki czemu można zrezygnować z platformy w każdej chwili,
  • darmowy 14-dniowy okres próobny,
  • dostęp do wielu szablonów i możliwość ich edycji,
  • możliwość założenia sklepu bez konieczności posiadania wiedzy programistycznej,
  • nieskomplikowana konfiguracja płatności i kwestii logistycznych,
  • gotowe integracje z hurtowniami,
  • automatyczna integracja z platformami: Allegro, eBay, Ceneo i Facebook.

Minusy:

  • brak dostępu do kodu źródłowego,
  • mimo dużej ilości opcji, osoby szczególnie wymagające mogą nie być zadowolone,
  • wiele ograniczeń wynikających z modelu SaaS, trudno w oparciu o to oprogramowanie przygotować rozbudowany e-commerce,
  • kosztowne usługi dodatkowe (np. indywidualny projekt graficzny).