Platformy e-commerce to narzędzia, które pomagają sprzedawać produkty i usługi online. Na rynku dostępnych jest wiele systemów sprzedaży. Wybór odpowiedniego rozwiązania przyprawia Cię o ból głowy? Sprawdź nasze zestawienie platform sprzedażowych i poznaj plusy i minusy korzystania z każdej z nich.

WooCommerce

WooCommerce to wtyczka umożliwiająca stworzenie sklepu internetowego dla stron zbudowanych na WordPressie. Została uruchomiona w 2011 roku i od tamtej pory stała się jednym z najpopularniejszych rozwiązań e-commerce na rynku.

Polecana jest dla osób, które mają już stronę na WordPressie i myślą o sprzedaży swoich produktów a także dla przedsiębiorców, którym zależy na łatwej obsłudze, intuicyjności i łatwości konfiguracji sklepu pod kątem pozycjonowania.

Plusy:

  • możliwość dodania sklepu do swojej witryny e-commerce w kilka minut,

  • możliwość zarządzania sklepem i zamówieniami z poziomu komputera i aplikacji mobilnej,

  • możliwość sprzedaży produktów fizycznych i cyfrowych,

  • możliwość edycji elementów strony w taki sposób, aby były przyjazne dla pozycjonowania,

  • intuicyjne zarządzanie sklepem,

  • bezpieczne płatności,

  • wiele funkcji, które ułatwiają prowadzenie sprzedaży online,

  • dodatkowe funkcje, które pozwalają na promocję sklepu.

Minusy:

  • część funkcjonalności zależy od wdrożenia systemu, dlatego wiele z nich może być dostępnych lub nie w zależności od tego, czy osoba wdrażająca sklep je wprowadziła,

  • brak dostępu do pomocy technicznej w przypadku samodzielnego założenia sklepu,

  • bardziej zaawansowane funkcje są dodatkowo płatne,

  • zarządzanie rozbudowanym sklepem za pomocą tej platformy jest utrudnione,

  • wtyczki i dodatki do sklepu pochodzą od różnych twórców, dlatego należy za każdym razem weryfikować, czy dane rozwiązanie będzie kompatybilne ze stroną.

PrestaShop

PrestaShop to jedna z najpopularniejszych platform e-commerce dostępnych w systemie Open Source. Została założona w 2007 roku. Polecana jest dla średnich i dużych sklepów internetowych. Umożliwia również stworzenie tradycyjnej witryny.

Aby zacząć korzystać z PrestaShop, musisz wykupić hosting i zainstalować system na serwerze. Możesz też skorzystać z usług firmy, która zajmuje się tworzeniem sklepów na tej platformie.

Plusy:

  • możliwość prowadzenia sklepu w różnych językach i przyjmowania płatności w różnych walutach,

  • ponad 600 funkcji i 5000 gotowych szablonów,

  • możliwość tworzenia indywidualnych projektów graficznych,

  • możliwość zarządzania zamówieniami z Facebooka,

  • możliwość wdrożenia bloga,

  • możliwość sprzedaży produktów fizycznych i cyfrowych,

  • znaczną część zmian można wdrożyć samodzielnie, bez konieczności korzystania z usług programisty,

  • przy odpowiednio zoptymalizowanym sklepie platforma może spełniać oczekiwania nawet dużych sprzedawców.

Minusy:

  • liczne płatne rozszerzenia,

  • wprowadzanie poprawek do sklepu wymaga wiedzy programistycznej,

  • niezbędna jest częsta aktualizacja sklepu, która wymaga wiedzy z zakresu programowania. 

Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>

Shoper

Platforma e-commerce Shoper oferuje możliwość stworzenia sklepu internetowego dla różnych branż. Sprawdzi się zarówno w małych, jak i średnich sklepach internetowych.

Jeśli chcesz założyć sklep internetowy, ale nie jesteś pewny, jaką platformę wybrać, możesz skorzystać z 14-dniowej darmowej wersji próbnej serwisu.

Plusy:

  • możliwość skorzystania z darmowej, 14-dniowej wersji próbnej,

  • bezpłatne wsparcie techniczne,

  • projekt graficzny dostępny w cenie oprogramowania,

  • możliwość zarządzania sklepem na komputerze, tablecie i smartfonie,

  • możliwość szybkiego eksportu oferty sklepu do pliku XML,

  • możliwość podpięcia własnej domeny,

  • codzienne kopie zapasowe danych,

  • hosting i serwer wliczony w cenę sklepu,

  • wszystkie podstawowe funkcje można łatwo wdrożyć bez specjalistycznej wiedzy,

  • dostęp do wielu szablonów, które są dopasowane do różnych branż i grup produktów,

  • liczne integracje, które ułatwią obsługę i realizację zamówień,

  • wiele wbudowanych funkcji, które umożliwiają dostosowanie sklepu do wymagań pozycjonowania.

 Minusy:

  • brak dostępu do kodu źródłowego w przypadku większości pakietów, nie ma możliwości edytowania logiki skryptu, co znacznie utrudnia działania SEO,

  • brak dostępu do pliku htaccess uniemożliwia wstawianie przekierowań, co może okazać się sporym utrudnieniem,

  • optymalizacja strony wymaga co najmniej podstawowej wiedzy z zakresu programowania i pozycjonowania.

Magento

Magento to otwarte oprogramowanie przeznaczone do tworzenia sklepów internetowych. Dostępne jest w trzech wersjach, także w wersji bezpłatnej.

Możliwości oprogramowania są prawie nieograniczone, jednak wymagają odpowiedniej wiedzy i umiejętności lub skorzystania z usług programisty.

Plusy:

  • dostępność w trzech wersjach, z których jedna jest bezpłatna - dzięki temu każdy może zdecydować się na rozwiązanie adekwatne do swoich potrzeb,

  • możliwość wdrożenia opcji multistore, która pozwala stworzyć wiele platform e-commerce w jednym miejscu,

  • nieograniczony dostęp do kodu powoduje, że można go dowolnie modyfikować, dzięki czemu pozycjonowanie sklepu wymaga mniejszych nakładów finansowych, niż w przypadku platform typu SaaS.

 Minusy:

  • trudna konfiguracja,

  • konieczność posiadania umiejętności programistycznych lub zatrudnienia programisty, aby rozpocząć sprzedaż online,

  • liczba dostępnych funkcji do zarządzania sklepem może okazać się zbyt przytłaczająca dla osoby początkującej,

  • brak wsparcia technicznego.

SkyShop

SkyShop to jedna z wielu platform e-commerce, która umożliwia szybkie założenie sklepu internetowego. To idealne rozwiązanie dla osób, które nie mają żadnej wiedzy programistycznej, ale chciałyby zacząć sprzedawać swoje produkty online.

Plusy:

  • brak zobowiązującej umowy, dzięki czemu można zrezygnować z platformy w każdej chwili,

  • darmowy 14-dniowy okres próobny,

  • dostęp do wielu szablonów i możliwość ich edycji,

  • możliwość założenia sklepu bez konieczności posiadania wiedzy programistycznej,

  • nieskomplikowana konfiguracja płatności i kwestii logistycznych,

  • gotowe integracje z hurtowniami,

  • automatyczna integracja z platformami: Allegro, eBay, Ceneo i Facebook.

Minusy:

  • brak dostępu do kodu źródłowego,

  • mimo dużej ilości opcji, osoby szczególnie wymagające mogą nie być zadowolone,

  • wiele ograniczeń wynikających z modelu SaaS, trudno w oparciu o to oprogramowanie przygotować rozbudowany e-commerce,

  • kosztowne usługi dodatkowe (np. indywidualny projekt graficzny).

Chcesz założyć swój sklep online, ale wciąż masz wątpliwości, jaką platformę e-commerce wybrać? Skorzystaj z pomocy specjalistów, którzy odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania. Wypełnij formularz kontaktowy, dowiedz się więcej i otrzymaj bezpłatną wycenę.